tirsdag 2. april 2013

Prosjekt: Sykehus PAUSE / MØTEROM PÅ HJERTEOVERVÅKNINGEN


OM OPPDRAGET :
Hele 3DHIA klasse skulle utføre et virkelig interiørprosjekt på Haugesund sykehus. 
Kunden våres heter Renate Bådsvik, som jobber på Hjerteovervåkningen. På sykehuset hadde de et pause/møterom som beskrives som "veldig trist". Vi selv skulle lage en plan for hvordan prosjektet skal løses innenfor gitt tidsramme. Da måtte vi opprette kontakt med kunden for å få informasjon om prosjektet, derfor har Hege satt opp et møte for oss, med Renate på sykehuset, mandag 14. januar klokken 10:00.


Uka før kundemøte vi delt oss i to grupper hvor vi skulle diskutere våres tanker rund dette prosjektet.
Da diskutert vi om følgende:
  • Hvordan vi vil utføre dette prosjektet.
  • Fremdriftsplan for hele prosessen
  • Hvem skal være ansvarlig for hva?
  • Hvordan skal konsultasjonen med kunden foregå?
  • Hva skal vi spør Renate om?
  • Hva må vi gjøre på møte på sykehuset?
Deretter skulle vi legge frem for hverandre hva vi er blitt enige om, for så å diskutere oss frem til en felles plan for arbeidsprosessen og en felles plan for møtet på mandag.

Vi brukt en dag på diskusjon og en dag for å få dele opp oppgaver mellom oss og finne frem hva vi skal spør Renate om.. Klassen valgt en person som skulle vare "veileder/leder" og passe på fremdriftsplanen for hele gruppen.
På kundemøte vi delt oss i grupper 2 person som skulle stille spørsmål og skrive ned svar. 3 pers. som tar mål på rommet og 3 som tar bilder. 
Etter møte vi fikk vite om budsjett, ønsket stil og plassering. Samme dagen vi gikk i gang med inspirasjons-prosessen der hver elev i klassen kunne visse frem sin ideen. Alle i klassen lagt en liten A4 kollasj med farge valg og stil og skisse av møbelplasseringen. Etter hver kollasj var presentert vi valgt den som de fleste i klassen vart enig om. 
Hver eneste person i klassen fikk oppgave som elev var ansvarlig for. Jeg fikk lage kundebrev og førside, før jeg kunne starte med kundebrevet hjulpet jeg til ande med  møbelvalg, materialoversikt o.l. 
Etter vi ble ferdig med materialplansje, plantegning, materialoversikt og kundebrevet, avtalt vi en møte med Renate, På møte 3 person fra klassen skulle presentere våres løsning. 
Etter løsningen var presentert til Renate, vi fikk vite at plasseringen passer ikke helt, ikke møbel valg heller (fordi vi fant møbler fra IKEA, som vart får langt unna). Da måtte vi lage alt om, på kort tid.
Til slutt kunden ble fornøyd, da begynt vi med maling innkjøp og oppussing!
Det var slitsomt å male men veldig gøy samtidig! Vi var fornøyd med den ferdige resultaten.

Her er det bilder av rommet før og etter:
FØR:                                                        
























ETTER:




















































































Jeg synes at hele klassen er fornøyd med resultat!
Dette var den første reelt oppgave som vi har fått, det gikk kanskje ikke så  profesjonelt som det skulle gå. Men jeg lært masse ut av den, jeg lært at det viktigste er å forstå kunden sine ønsker og forberede seg godt til kundemøtet, og stile mest mulig viktige spørsmål. Beregne tiden og bruke fremdriftsplanen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar